Люди що живуть в розвинутих країнах Європи і Заходу вважають звичайною справою купувати собі одяг з чужого плеча. Так прийнято, гардероб потрібно обновляють кожен сезон, а витрачати великі гроші на якісні нові речі середній клас не вважає за необхідне. Тому магазинів одягу і товарів "секонд хенд" там дуже багато. В одній тільки Європі в цій галузі зайняте близько 11 млн. осіб, що складає 2% від чисельності населення цих країн.
Через своєрідність покупців і їхньої психології торгівля одягом "секонд хенд" у нашій країні має свої особливості. Але це саме той випадок, коли адаптація західних стандартів торгівлі до наших національних умов приводить не до додаткових витрат, а, навпаки, до такої економії коштів, що почати свій бізнес із продажу товарів "секонд хенд" стає зовсім просто і дуже прибутково.
Відкриття магазина з продажу секонд хенда можна почати з невеликою кількістю коштів (двох-трьох місячних бюджету середньої родини буде цілком достатньо). Продаж секонд хенда - це саме такий варіант, коли потрібні тільки невеликий початковий капітал і власна особиста участь в організації і розвитку бізнесу. Спеціальних знань для цього не потрібно, а витрати на відкриття невеликого магазина складуть, приблизно, від 1 000 доларів.

 
Крок 1. Вибір приміщення для магазину
Добре, якщо ваш магазин територіально буде знаходитися в провулку, що прилягає до вулиці з оживленим рухом. На повороті в цей провулок необхідно поставити рекламний покажчик. Магазин починаючого торговця може бути невеликим. Якщо Ви вирішили почати бізнес із закупівлі поки однієї партії товару, то цілком достатньо і 10 кв. м торгової площі. Оптові постачальники продають несортований одяг у тюках по 100 кг у кожнім. На кожен квадратний метр торгової площі звичайно необхідно розмістити близько 10 кг одягу. У випадку, якщо її буде більше, покупцям буде не зручно розглядати речі. Якщо Ви викладете меншу кількість речей - асортимент магазина буде виглядати скудно.
Спеціальних вимог до магазинів "секонд хенд" СЭС і пожежна інспекція не пред'являють. Мінімально необхідне - це 20 літрів технічної води і засобу для збирання приміщення. Торгувати одягом "секонд хенд" ви можете не тільки в магазині, але і на простих "торгових прилавках" - розкладачках. Таку торгівлю "секонд хенд" з розкладачок найчастіше ведуть на ринках. У такому випадку, Вам необхідно укласти договір оренди з адміністрацією чи ринку підприємства. Можна охопити кілька таких торгових територій.

Крок 2. Устаткування
Торгове устаткування магазина "секонд хенд" обов'язково містить у собі: лотки для одягу, вішалки і примірювальну з дзеркалом.
Якщо площа вашого торгового залу перевищує 100кв м, то її зручніше розділити на секції: чоловічу, жіночу, дитячу. Це допомагає покупцю комфортно себе почувати, правильно орієнтуватися в торговому просторі, не плутати по залі і швидко зробити вибір потрібного йому товару.
Психологія наших українських покупців дозволяє заощадити на покупці торгового устаткування. Наприклад, на невеликих торгових крапках у ролі вітрини можуть виступають звичайні столи, картонні коробки, чи мішки навіть дитячі манежі, куди можна купою покласти весь одяг. Так надходять з тонким розрахунком. Вибираючи з інтересом і увагою речі у вашому магазині в плині години, а те і двох, і знайшовши придатну, відвідувач магазина обов'язково її купить. Навіть якщо в ній не було гострої необхідності. По-перше, на її пошуки було витрачено стільки часу, який йому шкода. По-друге, така несподівана і приємна знахідка викликає масу позитивних емоцій і задоволення свого інтересу. І, що саме головне, знайдена в недре одежної гори річ коштує зовсім недорого, з такою сумою розстатися зовсім не шкода.

Крок 3. Вибір постачальників секонд хенду
Вірніше всего вибрати одного постійного постачальника і закуповувати товар у великих обсягах саме в нього. Це допоможе Вам одержати спеціальні умови співробітництва для постійних клієнтів і, можливо, проходити навчання в таких компаніях.
Звичайно оптовики зацікавлені у відкритті нових роздрібних магазинів. Вони завжди вам допоможуть: нададуть знижки, систему бонусів, додаткові акції і різні взаємовигідні пропозиції. Перевіреним постійним партнерам товар можуть відвантажити і під реалізацію. Якщо ваше співробітництво буде успішно, то магазин може стати важливою торговою крапкою для оптової компанії. Таким чином, Ви і доможетеся спеціальних умов, високої якості обслуговування і стратегічного планування вашого співробітництва.
На місяць роботи невеликому магазину необхідно близько 1 тонни різних речей. Змішаний товар звичайно продають у тюках вагою 60-200 кг. Сортований по видах продається в мішках вагою по 20-30 кг. Перед покупкою товар можна подивитися.

Крок 4. Асортимент
Асортимент ви зможете визначити тільки досвідченим шляхом. Ми рекомендуємо для початку придбати суміш різноманітного одягу: жіночу, чоловічу, дитячу і підліткову з різних цінових категорій і простежити, що користається найбільшим попитом у покупців.
Потерпілі від часу виробу звичайно реалізують без націнки. Їхню собівартість завжди покриють дорогі речі з тієї ж партії.У торговому залі весь товар сортують по наступним категоріях: вартість, зовнішній вигляд, колірна гама. Одяг продають по одній чи одиниці на вагу.У тому випадку якщо товар залежався його можна здати на чи дрантя продати колегам, що спеціалізуються на недорогому одязі.
Систематичне відновлення асортименту - Ваша головна конкурентна перевага!

Крок 5. Персонал
Продавцю "секонд хенда" необхідно володіти спеціальними знаннями і навичками. Краще на цю посаду прийняти чи товарознавця працівника комісіонок. По-перше, вони розбираються в маркіруваннях різних країн. По-друге, уміють працювати на касі. По-третє, можуть привести одяг у порядок: отпарить, відгладити, зашити, поставити аплікацію. Це значно заощадить ваші грошові витрати. Адже можна купувати ушкоджений товар, ремонтувати його і продавати зі значною націнкою.
У невеликому магазині досить одного продавця в зміну. Цю роботу може виконувати сам власник. Для магазина середньої прохідності рекомендують від трьох співробітників, що зможуть сполучати свої обов'язки. Один з них повинний виконувати адміністративні обов'язки: відслідковувати купівельний попит, вносити пропозиції по формуванню чи замовлення закупівлі, контролювати роботу продавців та інше.

Крок 6. Реклама
Для просування магазина ми рекомендуємо зробити барвисту вивіску, що залучає увагу, розклеїти на будинках і будинках рекламні листівки, обов'язково рознести і покласти в поштові скриньки мешканців найближчих будинків флайеры. У них можна вказати розмір знижки при наданні даного флайера при покупці у вашому магазині.
Важливо: подати себе як "Стильний європейський одяг", а не магазин секон хенда. Підійдуть такі назви як "Одяг світу", "Кращий одяг європейських країн", "Європейський стиль" та інші. Вітрина нехай виглядає так, як вітрина звичайного магазина одягу. Там можна розмістити виставку із самих цікавих і кращих речей. Покупцям потрібно показати, що саме у Вас у магазині вони знайдуть усі їм необхідне.
Добре дію спецпредложения. Змінюємо їх частіше, раз у тиждень, до приклада от такі: при покупки трьох речей, четверта безкоштовно, вигідні знижка на жіночу (чоловічу, дитячу) одежу, знижка на всі товари зеленого (червоного, жовтого) кольору й інші.